Home | Route | Inloggen boekhouding | Neem contact op | Zoeken op website:

Administratie

Elke ondernemer is verplicht een administratie op te zetten en elk jaar een verlies- en winstrekening op te stellen.

Administratie

Elke ondernemer is verplicht een administratie op te zetten en elk jaar een verlies- en winstrekening op te stellen. Deze administratie is van belang voor de belastingdienst, banken en de ondernemer zelf. De besloten vennootschap moet zelfs de jaarcijfers indienen bij de Kamer van Koophandel.

Als de ondernemer zich heeft gevestigd moet hij zich aanmelden bij de belastingdienst. De ondernemer krijgt dan een Btw-nummer toegewezen en moet daarna periodiek aangiften doen.

Bij eventuele aanname van personeel moet de ondernemer zich melden bij de betreffende bedrijfsvereniging en belastingdienst. De ondernemer moet dan premies werknemersverzekeringen afdragen aan de bedrijfsvereniging en loonbelasting aan de belastingdienst.

 

Meer weten over dit onderwerp?

Dit onderwerp is hier bondig beschreven. Wilt u meer weten over dit onderwerp? Neem dan contact met ons op, of bel 0513 - 436 749

Startende ondernemers

  • Ondernemersplan
  • Rechtsvorm
  • Financiering
  • Administratie
  • Huisvesting
  • Personeel
  • Verzekeringen
  • Belastingen
  • Subsidies
  • Vergunningen
  • Marketing en reclame
  • Contact | Referenties | Algemene voorwaarden | Privacy verklaring | Sitemap | Disclaimer